Hallo, leuk dat je overweegt om leiding/vrijwilliger te worden bij Scouting Polaris! Hieronder alvast wat informatie en de mogelijkheid je gegevens achter te laten.

Bij Scouting Polaris begint het traject om leiding te worden bij het bestuur, die met je in gesprek gaat over je motivatie, wensen en mogelijkheden. Zijn zowel jij als het bestuur van mening dat je een goede aanvulling op het leidingteam of de vrijwilligerspool van Scouting Polaris kan vormen, dan dien je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te vragen, waarmee door justitie getoetst wordt of je in het verleden ooit veroordeeld bent voor zaken die niet passen bij het werken met kinderen en/of geld. De kosten zijn voor Scouting Polaris, tenzij de VOG niet wordt verstrekt.

Na het verkrijgen van de VOG ga je in overleg met het bestuur en/of de speltak(ken) een aantal malen meedraaien als stagiair, om te ervaren hoe leidinggeven bij Scouting Polaris in de praktijk is. Als ook dit weer van beide kanten bevalt kun je aspirant leiding worden.

Lijkt je dit wat, vul dan hieronder je gegevens in en het bestuur neemt contact met je op.